15 augusti 2011

Bloggsemestern är slut...

...och här kommer lite bilder från ett besök på Mandelmans trädgårdar..

Som de flesta säkert vet, så ligger Mandelmans trädgårdar på Österlen i Skåne.

Det är en riktigt stor gård/trädgård med flera hus och växthus.


 Här är de stora huset och en del av grönsaksträdgården



En vacker blandning av grönsaker, fruktträd och blommor i rabatterna, fårull i gångarna gjorde att det blev mjukt att trampa på...






Det charmiga hönshuset på hjul, och hönsen som satt lite varstans i träden och stod i leriga gropar och letade mask...






Grisarna bökade runt i jorden och hönsen drog upp masken...






Flera små dammar fanns också, här med lilla ekan som guppade så lugnt på vattenytan...





....och trädet på höjden... så vackert placerat!!



Fler bilder kommer i nästa inlägg

4 kommentarer:

  1. mmm så fint jag gillar bilden med trädet mest..jag bor egentligen nära men har aldrig varit där , får nog bli till nästa år. ha det gott kram Monica

    SvaraRadera
  2. Oj vad det finns många ställen jag inte varit på....
    ha det bra :)

    SvaraRadera
  3. Det ser lika charmigt rörigt ut, som när vi var där för ett par år sedan!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder från detta charmiga ställe. När vi var där senast var där så mycket folk att det knappt var lönt att ta upp kameran. Trädbilden är underbar!
    Kram

    SvaraRadera

Här kan du skriva en liten trevlig kommentar!!

Ställer du en fråga så titta gärna in igen då jag svarar här.

Jag kommer gärna på besök i din blogg, så det är skoj om jag kan se vem Du är, men givetvis är anonyma kommentarer också välkomna!

Tycker du att vissa kommentarer syns direkt, medan andra tar ett tag innan de kommer upp, beror detta på att jag har kommentarsgranskning för nya kommentarer på inlägg som är gamla/äldre än 2 dagar. Det beror på att jag missade läsa om någon skrivit i ett äldre inlägg. På detta viset så missar jag inget :)