08 september 2009

Nedfallen frukt...

...i mängder finns nu i min trädgård....

Det är plommonen som faller ner och skapar en kladdig sörja som drar till sej getingar i massor, nu gäller det att få upp dem så fort som möjligt, och ner i stora trädgårdstunnan....synd, men vad gör man.........

Jag har också plockat flera kilo som jag nu stoppat i frysen för vinterns godsaker.

Hittade lite recept som ska provas, bla på Hoisinsås som är gott då man lagar kinesisk mat.

Här hittar du receptet.

Givetvis får det bli en del pajer och annat smarrigt också.

5 kommentarer:

  1. Det är härligt att skörda och ta vara på egen frukt...och allra bäst tycker jag om att plocka direkt från trädet och äta meddetsamma.

    SvaraRadera
  2. Plommon är så gott men tyvärr har jag inga trädg kvar de blåste ner i förra stormen.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  3. Har tyvärr inget plommon träd i min trädgård. Det kanske kommer så småningom//Britt

    SvaraRadera
  4. Mums...det ser läckert ut, ett helt fat med färska frukter från egen trädgård - vilken lyx.
    Må gott! /Bea

    SvaraRadera

Här kan du skriva en liten trevlig kommentar!!

Ställer du en fråga så titta gärna in igen då jag svarar här.

Jag kommer gärna på besök i din blogg, så det är skoj om jag kan se vem Du är, men givetvis är anonyma kommentarer också välkomna!

Tycker du att vissa kommentarer syns direkt, medan andra tar ett tag innan de kommer upp, beror detta på att jag har kommentarsgranskning för nya kommentarer på inlägg som är gamla/äldre än 2 dagar. Det beror på att jag missade läsa om någon skrivit i ett äldre inlägg. På detta viset så missar jag inget :)