12 augusti 2009

De pelargonsticklingarna ..

...som jag köpte i våras har verkligen vuxit till sej och blommar nu.....


Denna är P.Wantirna, som är vackert röd i färgen...


...och den lite mer oansenliga P.Gibbosum med sina små blommor i gult.


Bladverket är lite ovanligt på Gibbosum, spretigt och glest i sitt växtsätt.




Då jag var ung, så gillade jag inte alls pelargoner, det är väl något som kommer med åldern kan jag tänka......kanske ett tecken på att man börjar bli gammal???


Dessa har jag haft i flera år, tagit massa sticklingar av och de blommar alltid så tacksamt.....


Mårbacka.....alltid lika vacker..



Rosenpelargonen blir jag heller aldrig trött på.

1 kommentar:

  1. Det är väl lite "tantvarning" med pelargoner;)...men då får man väl vara tant då...Eller gubbe, jag tänker på Lasse Anrell som har skrivit bok om pelargoner.
    Jag har också några stycken pelargoner alltså.
    Jag tycker att Gibbossumen ser spännande ut...

    SvaraRadera

Här kan du skriva en liten trevlig kommentar!!

Ställer du en fråga så titta gärna in igen då jag svarar här.

Jag kommer gärna på besök i din blogg, så det är skoj om jag kan se vem Du är, men givetvis är anonyma kommentarer också välkomna!

Tycker du att vissa kommentarer syns direkt, medan andra tar ett tag innan de kommer upp, beror detta på att jag har kommentarsgranskning för nya kommentarer på inlägg som är gamla/äldre än 2 dagar. Det beror på att jag missade läsa om någon skrivit i ett äldre inlägg. På detta viset så missar jag inget :)