18 augusti 2009

Skördedax...

Plommonen är snart klara att plockas, de är stora och saftiga i år och så goda.





Sorten är Victoria och det är 20 år sedan vi planterade trädet.



Tyvärr så är alltid de första som mognar de som har mask i sej.....varför är det så??


Inte ser det gott ut precis!!!!!

Trädet dignar av frukt och nu återstår det ju för oss att kunna ta hand om allt..

Jag funderar på vad jag ska göra med dem....blir det saft, sylt, marmelad, paj, chutney eller vad??

Någon som har bra tips eller recept så tar jag tacksamt emot det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du skriva en liten trevlig kommentar!!

Ställer du en fråga så titta gärna in igen då jag svarar här.

Jag kommer gärna på besök i din blogg, så det är skoj om jag kan se vem Du är, men givetvis är anonyma kommentarer också välkomna!

Tycker du att vissa kommentarer syns direkt, medan andra tar ett tag innan de kommer upp, beror detta på att jag har kommentarsgranskning för nya kommentarer på inlägg som är gamla/äldre än 2 dagar. Det beror på att jag missade läsa om någon skrivit i ett äldre inlägg. På detta viset så missar jag inget :)