26 augusti 2009

En kik i tomatodlingen

...och man ser hur de växer och mognar nu.....


Så här ser Chokladtomaten ut......




Lille Tiny Tim har varit flitig så här långt faktiskt.......


och så även Totem.......


Jag har dem mot en södervägg i hinkar eller stora krukor och det har fungerat utmärkt iår då vi haft en bra sommar med mycket sol och värme.

Varje dag får de ca 2o liter vatten per hink/kruka och en liten slurk gödning.

Tiny Tim är en lågväxande planta, skulle vilja säga nästan krypande......men nu på slutet har jag fäst upp grenarna mot pinnar så tomaterna ska kunna mogna i solen.

3 kommentarer:

  1. Tack snälla du för din gulliga kommentar. Jag fick faktiskt tårar i ögonen! Jättekram!
    Du får mig att inse att jag nog är alldeles för snål mot mina tomater.......I morgon ska jag skämma bort dom ordentligt! /Anette

    SvaraRadera
  2. mmmm...solvarma tomater är väldigt gott...undrar varför jag inte har några tomater...hm. Får väl bättra mig nästa år...

    SvaraRadera
  3. Den bruna tomaten är underbart god och jag har tom lyckats med en iår.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera

Här kan du skriva en liten trevlig kommentar!!

Ställer du en fråga så titta gärna in igen då jag svarar här.

Jag kommer gärna på besök i din blogg, så det är skoj om jag kan se vem Du är, men givetvis är anonyma kommentarer också välkomna!

Tycker du att vissa kommentarer syns direkt, medan andra tar ett tag innan de kommer upp, beror detta på att jag har kommentarsgranskning för nya kommentarer på inlägg som är gamla/äldre än 2 dagar. Det beror på att jag missade läsa om någon skrivit i ett äldre inlägg. På detta viset så missar jag inget :)