23 maj 2009

Trädgårdsyra........

......på Svaneholms slott.






Idag har jag varit på en trädgårdsutställning i slottsmiljö.






Vädret var lite mulet och skumt då vi körde från stan, vi var varmt klädda och med paraply i beredskap i väskan, det brukar ju då båda gott.
Regnet höll sej borta!!!

Det var många säljare med jättefräscha växter både perenner, rosor och träd samt många kul trädgårdsdekorationer, allt från betong till smide och keramik.

Lyssnade på fler föredrag.

Det var Åke Truedsson som samtalade med Hannu Sörenström om Tomater och annat nyttigt.





Med mycket kunskap och humor fick vi lära oss massor om tomater. Åke T har över 600 sorters tomater!!!! Im impressed!!!!

Sen var det Hannu Sörenström som med stor inlevelse berättade om växtkombinationer och trädgårdsvisioner.



Jag köpte Hannus nya bok.......den har helt fantastiska bilder, den kommer att förgylla många stunder i läshörnan.

1 kommentar:

  1. Hannu är väl Sveriges största trädgårdsinspiratör eller hur?
    Härlig dag där skulle jag nog också ha varit.
    Nu fixar jag en länk till dig om jag får det att funka. Fint det är med svart bakgrund.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera

Här kan du skriva en liten trevlig kommentar!!

Ställer du en fråga så titta gärna in igen då jag svarar här.

Jag kommer gärna på besök i din blogg, så det är skoj om jag kan se vem Du är, men givetvis är anonyma kommentarer också välkomna!

Tycker du att vissa kommentarer syns direkt, medan andra tar ett tag innan de kommer upp, beror detta på att jag har kommentarsgranskning för nya kommentarer på inlägg som är gamla/äldre än 2 dagar. Det beror på att jag missade läsa om någon skrivit i ett äldre inlägg. På detta viset så missar jag inget :)