19 maj 2009

Ny dag.......

.....och nya utmaningar i rabatterna!!!

Solen strålar redan underbart och kaffet drack jag i trädgården.
Det regnade så intensivt inatt, så nu doftar det fräsch och gott av jord och mylla.


Tomatplantorna som jag satte ut i helgen står fortfarande fint i sina krukor, jag trodde nästan de skulle stryka med för de hade verkligen ingen spänst i bladen efter planteringen.

På plantskolan.....


......fann jag denna underliga växt, Kobra..... jag minns faktiskt inte mer av namnet. Googlade och hittade Kobralilja men det ser det ju inte ut som.

Någon som kan hjälpa mej med namnet???
Eller så får jag ta mej till plantskolan igen.....

3 kommentarer:

  1. Det är någon art av kobrakalla, Arisaema/Anja

    SvaraRadera
  2. Jaaa!! Just så hette den, tusen tack!!

    Tänk vilket hjärnsläpp man får ibland. Då jag tog fotot så gick jag och sa namnet som ett mantra för jag inte skulle glömma det, och ändå så gjorde jag det....skäms.

    Skönt det finns vänner i cybern som kan :-D

    SvaraRadera
  3. Hej! Så mycket härligt som växer i din trädgård! Redan syrener också. Än så länge njuter jag "bara" av doften från luktolvonet. Men jag ser att syrenerna är på gång. /Anette

    SvaraRadera

Här kan du skriva en liten trevlig kommentar!!

Ställer du en fråga så titta gärna in igen då jag svarar här.

Jag kommer gärna på besök i din blogg, så det är skoj om jag kan se vem Du är, men givetvis är anonyma kommentarer också välkomna!

Tycker du att vissa kommentarer syns direkt, medan andra tar ett tag innan de kommer upp, beror detta på att jag har kommentarsgranskning för nya kommentarer på inlägg som är gamla/äldre än 2 dagar. Det beror på att jag missade läsa om någon skrivit i ett äldre inlägg. På detta viset så missar jag inget :)